Metro Exodus — Улучшенная версия для ПК выйдет 6 мая
Издательство Deep Silver и разработчики из 4A Games сообщили, что Metro Exodus Enhanced Edition для персональных компьютеров выйдет через Steam, Epic Games Store и GOG 6 мая. Пользователи, которые уже приобрели себе стандартную версию игры, получат обновление до «улучшенной» бесплатно.
Enhanced Edition отличается от стандартной Metro Exodus следующим:
- Полная трассировка лучей. Теперь каждый источник света трассируется.
- Трассировка лучей и чистка от шумов нового поколения.
- Темпоральная реконструкция нового поколения.
- Глобальное освещение, которое трассируется попиксельно.
- Бесконечное количество отражений лучей.
- Атмосфера и прозрачные поверхности также получили поддержку трассировки.
- Расширенные возможности трассировки лучей (эксклюзивно для ПК).
- Поддержка DirectX 12 Ultimate (в том числе и DXR 1.1, а также VRS).
- Поддержка GPU FP16 и тысячи оптимизированных шейдеров.
- Поддержка DLSS 2.0 (эксклюзивно для ПК).
- Добавление слайдера поля зрения в настройках.
- Пак 4K-текстур.
- Дополнительная полировка игры и исправление багов.
Metro Exodus доступна прямо сейчас на PlayStation 4, Xbox One и ПК через Steam, Epic Games Store и GOG. Версии игры для консолей текущего поколения выйдут в течение 2021 года. Обновление до оных будет бесплатным для владельцев игры на консолях прошлого поколения.
Видеосравнение оригинальной Metro Exodus и Enhanced Edition
Ютубер Cycu1 опубликовал наглядное, прямое видеосравнение оригинальной Metro Exodus и Enhanced Edition. Можно посмотреть, как игра изменилась с полной трассировкой лучей.
Владельцы Metro Exodus также могут получить Metro Exodus Enhanced Edition для PC — красивейшее обновление графики, для работы которого обязательно нужна видеокарта с поддержкой технологии трассировки лучей.
DLC для Metro Exodus также были обновлены: при покупке Metro Exodus Expansion Pass или отдельных DLC «Два полковника» и «История Сэма» вы получите их улучшенную версию, доступную в Metro Exodus Enhanced Edition для PC.
Улучшение до Enhanced Edition уже доступно всем владельцам оригинальной Metro Exodus. Владельцы PS5 и Xbox Series ждут 18 июня.
Metro Exodus Enhanced Edition сравнили с оригиналом
Улучшенная версия игры предлагает доработанное освещение, призванное улучшить восприятие многих сцен.
YouTube-блогер Cycu1 сравнил улучшенное издание проекта Metro Exodus с оригинальной версией игры, вышедшей в 2019 году.
Metro Exodus Enhanced Edition предлагает доработанные эффекты трассировки лучей в реальном времени, которые призваны улучшить восприятие многих сцен в игре. В ролике сравниваются моменты, посвящённые изучению мрачных коридоров, открытые пространства и постановочные сцены. Также Metro Exodus Enhanced Edition поддерживает технологию DLSS 2.0.
Metro Exodus Enhanced Edition уже доступна на РС. Версии игры для PS5 и Xbox Series X|S появятся 18 июня этого года.
Чем отличается метро исход от метро исход enhanced edition
Enhanced is Raytracing only. All the lighting is done by raytracing. 2000 series cards and up only. Global Illumination and reflections. DLSS for 1080p and up. DX12 only.
Standard edition is standard lighting that has some limited raytracing. Prebaked lighting, raytraced reflections, DLSS for 1440p and 4k, but not 1080p. DX11 & DX12.
If you have the hardware for it, go Enhanced, it’s really nice to look at.
I’m running Enhanced Edition with an 8086k CPU with standard 2080 GPU.
At 1080p with DLSS and everything Ultra, my fps average is 60-80 (90% of the time, even during combat). The rest of the time the minimum is 38 but usually 48 minimum, and maximum (indoors) is 115.
Performance was about 30 fps higher with Standard Edition, but didn’t look as nice. The lows are not very common, so I decided to stick with the pretty visuals. I have to say the raytracing at ultra is noticeable and the DLSS set to quality is near flawless.
If I didn’t have enough performance, and I needed the higher framerate, I wouldn’t feel like I was missing out with Standard edition. Both look terrific, but the edge definitely goes to raytracing.
30 мая. 2021 в 19:45
30 мая. 2021 в 20:08
Enhanced is Raytracing only. All the lighting is done by raytracing. 2000 series cards and up only. Global Illumination and reflections. DLSS for 1080p and up. DX12 only.
Standard edition is standard lighting that has some limited raytracing. Prebaked lighting, raytraced reflections, DLSS for 1440p and 4k, but not 1080p. DX11 & DX12.
If you have the hardware for it, go Enhanced, it’s really nice to look at.
I’m running Enhanced Edition with an 8086k CPU with standard 2080 GPU.
At 1080p with DLSS and everything Ultra, my fps average is 60-80 (90% of the time, even during combat). The rest of the time the minimum is 38 but usually 48 minimum, and maximum (indoors) is 115.
Performance was about 30 fps higher with Standard Edition, but didn’t look as nice. The lows are not very common, so I decided to stick with the pretty visuals. I have to say the raytracing at ultra is noticeable and the DLSS set to quality is near flawless.
If I didn’t have enough performance, and I needed the higher framerate, I wouldn’t feel like I was missing out with Standard edition. Both look terrific, but the edge definitely goes to raytracing.
Enhanced is Raytracing only. All the lighting is done by raytracing. 2000 series cards and up only. Global Illumination and reflections. DLSS for 1080p and up. DX12 only.
Standard edition is standard lighting that has some limited raytracing. Prebaked lighting, raytraced reflections, DLSS for 1440p and 4k, but not 1080p. DX11 & DX12.
If you have the hardware for it, go Enhanced, it’s really nice to look at.
I’m running Enhanced Edition with an 8086k CPU with standard 2080 GPU.
At 1080p with DLSS and everything Ultra, my fps average is 60-80 (90% of the time, even during combat). The rest of the time the minimum is 38 but usually 48 minimum, and maximum (indoors) is 115.
Performance was about 30 fps higher with Standard Edition, but didn’t look as nice. The lows are not very common, so I decided to stick with the pretty visuals. I have to say the raytracing at ultra is noticeable and the DLSS set to quality is near flawless.
If I didn’t have enough performance, and I needed the higher framerate, I wouldn’t feel like I was missing out with Standard edition. Both look terrific, but the edge definitely goes to raytracing.
Amazing. Thanks for the thorough description. I have 9700k teamed up with rtx2070 super and 16gb ram. But i ll go with regular for now. 30fps difference seams to be huge. Maybe replay the EE in the future with stronger PC. Thanks man! You got it.
A 2070 super is pretty much a 2080. I have to say that the framerate is almost always comfortably above 60. There’s a few locations (this game’s towns) where you are high up and you see the entire landscape of the map plus AI characters. It’s there where the fps drops. During all of the exploration and combat gameplay, it easily stays above 60.
If that still isn’t good enough, then yes, I suggest the standard mode.
If it’s your first time, if you can handle it, I would also recommend playing the difficulty up above normal. It’s not terribly hard, but you want to manage your items and crafting. I’ve never gotten stuck, but ymmv. Enjoy!